1.اولویت بخشی ارتقاء ایمنی بیماران، همراهان، پزشکان و کارکنان
2.اولویت بخشی ارتقاء کیفیت خدمات سلامت
3.افزایش رضایتمندی مشتریان با نگاه بیمارمحوری و مشتری مداری
4.ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی عادلانه به خدمات
5.جذب نیروهای متخصص، کارآمد و با اخلاق حرفه ای منطبق بر قوانین سازمان بالا دستی
6.حفظ و مدیریت سرمایه های انسانی سازمان و افزایش توانمندی آنان در مسیر ایجاد سازمان یادگیرنده
7.ترویج فرهنگ کار تیمی و نتیجه گرایی
8.تأکید بر آداب و اخلاق حرفه ای
9.ترویج فرهنگ سازمانی گزارش دهی خطا بدون ترس از سرزنش و تنبیه در راستای پیشگیری، پایش و کنترل خطاهای پزشکی
10.بکارگیری تجهیزات به روز و کارآمد با اولویت تولیدات داخلی با کیفیت
11.پیش بینی تمهیدات لازم در راستای تأمین انتظارات قانونی چهره ها، مقامات و شخصیت ها با حفظ رویکرد عدالت محوری در ارائه خدمات مراقبتی
12.اولویت نگاه اجتماعی به اقتصادی در ارائه خدمات تأکید بر زیباسازی و آراستگی فضاهای فیزیکی بیمارستان