- اولویت بخشی ارتقاء ایمنی بیماران، همراهان، پزشکان و کارکنان
- اولویت بخشی ارتقاء کیفیت خدمات سلامت
- افزایش رضایتمندی مشتریان با نگاه بیمارمحوری و مشتری مداری
- ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی عادلانه به خدمات
- جذب نیروهای متخصص، کارآمد و با اخلاق حرفه ای منطبق بر قوانین سازمان بالا دستی
- حفظ و مدیریت سرمایه های انسانی سازمان و افزایش توانمندی آنان در مسیر ایجاد سازمان یادگیرنده
- ترویج فرهنگ کار تیمی و نتیجه گرایی
- تأکید بر آداب و اخلاق حرفه ای
- ترویج فرهنگ سازمانی گزارش دهی خطا بدون ترس از سرزنش و تنبیه در راستای پیشگیری، پایش و کنترل خطاهای پزشکی
- بکارگیری تجهیزات به روز و کارآمد با اولویت تولیدات داخلی با کیفیت
- پیش بینی تمهیدات لازم در راستای تأمین انتظارات قانونی چهره ها، مقامات و شخصیت ها با حفظ رویکرد عدالت محوری در ارائه خدمات مراقبتی
- اولویت نگاه اجتماعی به اقتصادی در ارائه خدمات تأکید بر زیباسازی و آراستگی فضاهای فیزیکی بیمارستان